Mag je op koninginnedag naast de nederlandse vlag ook buitenlandse vlaggen hijsen?

Het is vandaag koninginnedag. We krijgen vandaag buitenlandse klanten over op het bedrijf. Mag ik vandaag ook buitenlandse vlaggen hijsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat mag. We kennen een vlaggenprotocol voor wat betreft het hijsen van de Nederlandse vlag en de wimpel. Wordt echter op geen enkele manier gehandhaaft. Er staat echter niks omschreven over het hijsen van buitenlandse vlaggen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Natuurlijk mag dat:

Richtlijnen bij gebruik van meerdere vlaggen:

Als u (buitenlands) bezoek krijgt getuigd het van goed gastheerschap als u de vlaggen op de juiste maniergebruikt.
- In Nederland moet de nationale driekleur altijd de ereplaats hebben.
- De ereplaats is de beste plaats, die afhankelijk van de situatie is: vooraan, midden of links vanuit het (aankomend) publiek gezien.
- De volgorde in nationaal verband: Nederlandse vlag, en dan de vlaggen van respectievelijk provincie, gemeente, wijk, organisatie of bedrijf.
- De volgorde in internationaal verband: Nederlandse vlag, de vlag van een internationale organisatie) en dan de overige natievlaggen in de franse of engelse alfabetische volgorde, altijd op gelijke hoogte, en van dezelfde grootte.